lunes, 23 de noviembre de 2009


O RAP DO FAILDIÑO

¿Ti de onde es?
¡Eu son de Galiza!
¿ E de que colexio?
Eu son o faildiño
e falo galego

Antes de nada
terei que dicirvos
que a nosa lingua
fálase en Asturias,
tamén, como non,
en León
e os zamoranos din…
“xogamos?”


A historia comezou
con uns devanceiros:
os preindoeuropeos
que dixeron ben ledos:
“amorodo”, “caxigo”
e “ carrasco”

Algo máis tarde
chegaron os celtas e dixeron:
“berce, “ carballo”,
“ cervexa”
e logo despois
os romanizadores,
os latinizadores
chegaron e encheron
os nosos arredores.

Xa logo entraron e arrasaron
vándalos e suevos
uns pobos guerreiros
que dixeron :
“xinete”, “frecha”,
“espeto”

E despois que?
despois os árabes,
que entraron polo sul
E dixeron:
“xadrez”, “almanaque”,
“azul”
No século IX
naceu o galego
E un rei castelán,
que era moi sabio,
á nosa señora cantoulle ben ledo

¿Ti de onde es?
¡Eu son de Galiza!
¿E de que colexio?
Eu son faíldiño e falo galego

De boca en boca
trobadores e segreis
nobres e mosteiros
fixeron desta lingua
O centro do universo

Chegaron estranxeiros
e a nosa igrexa
Apuntouse sen rodeos

Nos Séculos Escuros
Non existen documentos
Aínda temos sorte:
contamos con Sarmiento
que xunto a Rosalía,
Curros e Pondal
Trataron o galego
Como se merece

¿Ti de onde es?
¡Eu son de Galiza!
¿E de que colexio?
Eu son faíldiño e falo galego

Tamén as Irmanadades,
¿Cales?
As Irmandades da Fala
que moito o gaban
e tamén o falan

O bo do Castelao,
Risco e Cuevillas
E Otero Pedrayo
Fixeron outro tanto


Pero a nosa lingua
entrou en decadencia,
enfrontouse á guerra,
e tamén á dictadura.
¡Que dura!
O galego sobrevive
Aí está, aí está…
agardando, ser libre
ser libre


¿Ti de onde es?
¡Eu son de Galiza!
¿De que colexio?
Son faildiño e falo galego

Xa na democracia
o galego é oficial.
De alí en diante
Dálle ti,
e ti,
e ti,
prestixio social
Fálao, úsao.
O galego ten que ter
Dereitos a varrer
DEREITOS A VARRER!

No hay comentarios:

Publicar un comentario